dilluns, 6 de novembre del 2017

La coherència textual


1. Explica per què els següents textos no són coherents en cada cas:



- La taula menjava a qualsevol hora. Les taules no saben menjar.

- El meu gendre va venir a sopar ahir (no tinc cap fill/a). No té ningún fill o filla.

- Vés a la perfumeria i compra dos quilos de llenties. En una perfumeria no se poden comprar llenties.

- Hi havia una dona passejant per la vorera. El meu germà va acabar la carrera l’any passat. M’encanta anar de compres. Els diferents temes no tenen res en comú.

- Joan Miró va néixer a Barcelona. Va pintar Dona i Ocell. Va viure a París. Va cedir terrenys per a la Fundació de Palma de Mallorca. En la seva primera etapa va estar adscrit al Surrealisme. L'ordre esta malament.

- Era de nit i tanmateix plovia. Una cosa no té res que veure amb l'altre.


2. Redacta novament els textos anteriors de manera que siguin coherents.


- A la taula menjàvem a qualsevol hora.
- El meu gendre va venir a sopar ahir.
- Vés a la perfumeria i compra dos perfumes.
- Hi havia una dona passejant per la vorera.
- El meu germà va acabar la carrera l'any passat.
- M'encanta anar de compres.
Joan Miró va néixer a Barcelona. Va viure a París. En la seva primera etapa va estar adscrit al Surrealisme. Va cedir terrenys per a la Fundació de Palma de Mallorca. Va pintar Dona i Ocell. 
- Era de nit, plovia.


3. Llegeix els textos següents:

Text 1:
“Quan una persona que coneixes o desconeixes, això no importa, parla, has de prestar-li
tota l'atenció que et sigui possible, tant si vols com si no vols, tant si et cau bé com si no,
mirant-li la cara o els ulls perquè si mires a una altra part o fas algun moviment, la pots
distreure...”

a) Hi sobra informació? En falta?
En el text sobra informació.

b) Torna a escriure el text eliminant el que no és necessari.
“Quan una persona que coneixes o desconeixes parla, has de prestar-li
tota l’atenció que et sigui possible mirant-li la cara o els ulls perquè si mires a una altra part o fas algun moviment, la pots distreure...”


Text 2:
“En el cas que trobeu una criatura perduda en un camp de futbol, cal que desdramatitzeu la
situació tant com us sigui possible i que l’acompanyeu a algun lloc on hi hagi algú que
pugui fer quelcom per ajudar-lo”.

a) Quines són les idees rellevants del text? N’hi ha d’irrellevants? Quines?
Que si trobam una persona que s'ha perdut, s'ha de desdramatitzar la situació i tranquilitzar aquesta persona.

b) Redacta el text, eliminant allò que no és necessari.
“En el cas que trobeu una criatura perduda, cal que desdramatitzeu la
situació i que l’acompanyeu a algun lloc per ajudar-lo”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada